DSpace
 

Tamagawa University Academic Repository >
00. 大学 >
04. 工学部紀要 >

このアイテムを引用あるいはリンクする場合は次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/11078/431

タイトル: 物理学系講義受講学生の力学概念調査-物理学教育改善とアクティブ・ラーニング実施に向けて-
その他のタイトル: Study on the Force Concept of the Students Attending Several Physics Classes - For the Improvement of the Physics Education and Putting Active-Learning into Practice -
著者: 黒田, 潔
水野, 貴敏
宮田, 成紀
キーワード: Force Concept
Force Concept Inventory
FCI
Physics Education
Active-Learning
発行日: 2017-04-15
抄録: The misconceptions regarding force concept were analyzed by evaluating the Force Concept Inventory (FCI) in several lectures. In the FCI's questions, each correct answer and false answer corresponds to the understanding and misunderstanding of an elementary knowledge of dynamics. Therefore, the analysis of the results of the FCI is believed to contribute to improving the classes of physics.
URI: http://hdl.handle.net/11078/431
ISSN: 0371-5981
出現コレクション:04. 工学部紀要

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
3_2017_9-20.pdf2.35 MBAdobe PDF見る/開く

本リポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - ご意見をお寄せください