DSpace
 

Tamagawa University Academic Repository >
00. 学部 >
06. 芸術学部 >
芸術研究:玉川大学芸術学部研究紀要 >
第8号 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11078/464

Title: 小学校低学年を対象とする鍵盤ハーモニカの指導の今日的課題に関する一考察
Other Titles: An Examination of the Contemporary Issues of Keyboard Harmonica Instruction in the Lower Grades
Authors: 奥田, 順也
Keywords: 小学校低学年
器楽
鍵盤ハーモニカ
演奏技能
タンギング
運指
Issue Date: 2017-03-31
Abstract:  本研究では、日本の小学校低学年で扱われることの多い鍵盤ハーモニカの指導に、現在必要と考えられる今日的課題を見出すことを目的とした。そのために本稿では、教科書など教育現場で扱われている教材を整理し、演奏技能を観点に分類をした。次に分類ごとに、学習の現状を分析し、先行事例と専門家の見解を検討した上で、これらをもとに低学年の指導の捉え方について考察を行った。
URI: http://hdl.handle.net/11078/464
ISSN: 1881-6517
Appears in Collections:第8号

Files in This Item:

File Description SizeFormat
6_2016_45-58.pdf368.72 kBAdobe PDFView/Open

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback